Tillbaka till alla evenemang

Privatlektioner & sign in-tennis

• Björkvallen 13 Hålvägen Ljugarn, Gotlands län, 623 65 Sweden (se karta)

I år erbjuder Ljugarns IF extra många sätt att vässa din tennis och ha trevligt på Björkvallen. Förutom årets stora händelse Ljugarn Open och Ljugarn Jr Open, tennisskola, padelskola, basketläger mm finns det två sätt att boka tennislektioner: Privatlektion eller Sign in Tennis.

Privatlektioner

Boka en privatlektion och passa på att få personlig coaching eller ta med några kompisar (högst 4 på banan inklusive dig) Vi har tre grymma tränare att erbjuda: Filip Engström, William von Pongrácz och Axel von Pongrácz. Det går att boka privatlektion för såväl vuxna som juniorer, nybörjare och proffs. Det är bara att berätta dina önskemål för tränaren vid bokning.

För att boka privatlektion kontaktar du själv en av våra tränare och kommer överens om en tid som passar. Se kontaktinformation nedan. Du står för att boka bana och LIF får förutom banan även en del av det du betalar direkt till tränaren.

Filip Engström

Ljugarns IF:s huvudtränare och tillika regerande mästare i Ljugarn Open Herrsingel A.

Mobil: 076-825 96 11

William von Pongrácz

18 år och nyexaminerad från Tennisgymnasiet i Uppsala. Tränare på Tennisskolan och regerande mästare i Ljugarn Open Herrdubbel A.

Mobil: 072-185 07 86

Axel von Pongrácz

16 år och precis antagen till Tennisgymnasiet i Uppsala. Tränare på tennisskolan och regerande mästare i Ljugarn Open Herrdubbel A.

Mobil: 072-387 54 36

Sign in Tennis

Ljugarns IF erbjuder sign in-träning för juniorer och vuxna. Sign in-träning passar dig som vill utveckla din tennis med hjälp av en tränare men som inte vill binda upp dig för flera dagar. Du anmäler dig bara till de tillfällen som passar dig. Träningen består av en 55 minuters lektion med tränare där de inledande 10 minuterna är uppvärmning. Upp till fyra deltagare per tillfälle. Träningen är fokuserad på tempo och övningar där du får instruktion under spelet. Sign in-träningen är normalt öppen för medlemmar som är 18 år och uppåt men det finns även specialpass att boka för juniorer. All sign in-tennis bokas på LIF:s MATCHi-sida, där tillgängliga pass läggs ut löpande. Sign in-träningen finns i olika spelnivåer:

Bas

För dig som kan spela bollen mot en kompis några gånger fram och tillbaka men behöver bli säkrare och lära dig mer teknik.

Medel

För dig som spelat några år och börjar få säkerhet i grundspelet. Behärskar serve och volley. Måste ha bra kondition och bra rörlighet på banan för att klara av lite tuffare övningar. Behöver mera säkerhet i högre tempo för att spela nästa nivå.

Avancerad

För dig som börjat spela matcher eller som skulle behärska det. Måste kunna alla slagen bra. Har en mycket bra fysik och bra rörlighet på banan och klarar av att spela i ett högt tempo.

Ljugarns IF har flera tränare som håller i passen och du kan i respektive pass se vem som är tränare, vilken nivå passet är anpassat för, vilka/hur många som är anmälda och hur många platser som finns kvar.

OBS: Privatlektioner bokas direkt via tränaren och sign in-tennis bokas på MATCHi där tillgängliga pass läggs ut löpande. Trevlig sommar!

25 juli

Vuxenkurs padel v.30 – nivå nybörjare