Tillbaka till alla evenemang

Ljugarn Padel KM

• Björkvallen 13 Hålvägen Ljugarn, Gotlands län, 623 65 Sweden (se karta)

Ljugarn Padel KM spelas med valfri uppsättning partner med minimimålder 15 år.

5-års jubileum för Ljugarn Padel KM 😀 Vi ser verkligen fram emot en ny underbar turnering och kör vidare enligt förra årets upplägg med 3 klasser: Klass 1, 2 och DAM. I Klass 1 och 2 är det som vanligt valfria mixningar av lag och mer utefter vilken nivå ni bäst passar in i. OBS: Man kan bara ställa upp som lag i en (1) klass men nytt för i år är att man kan vara med i klass DAM, samt, vid intresse, anmäla sig med annan valfri partner i klass 1 eller 2. Det krävs två anmälningar i MATCHi för detta (tänk på att det kan bli många matcher och lite vila dock).

Vi spelar TEAM AMERICANO – detta innebär att det är gruppspel, där alla lag möter alla lag i gruppen. Gruppspelet per lag sker under ca 1,5 timmes samlad tid under torsdag, fredag och/eller lördag. Man spelar bäst av 32 poäng och poängen som man får i varje match samlas till en slutpoäng efter gruppspelet. 4 servar per spelare i turordning, sidbyte efter 16 poäng. Efter gruppspelet blir det ett slutspel med semifinaler och finaler under söndagen. Information om detta kommer senare och finns på plats under dagarna.

För att alla ska kunna vara med finns det olika klasser som är baserade på MATCHis system för spelnivåer. Mer information om detta och anmälan till respektive klass kommer komma upp när det närmar sig.

Vi kommer kanske att anpassa grupperna utefter anmälningsläget men utgå ifrån att detta är gruppen ni deltar i. Om ni varit med tidigare år så kanske ni har en känsla för vilken klass ni bör anmäla er till. :-) Medlemskap är ett krav för att delta och om man inte är det sedan tidigare kan man bli det på vår MATCHi-sida.

Betalning: Görs via anmälan på MATCHi. 600 kronor per lag (ni får göra upp mellan er och er spelpartner runt betalningen).

Gruppindelning och spelschema: Mailas till deltagarna och läggs upp i Facebookgruppen genom länk till spelschemat några dagar innan turneringen börjar. Det går inte att ändra speltid eller schema under dagarna.

Bollar: Bollar tillhandahålls av sekretariatet inför match. Tävlingssekretariatet avgör när bollar behöver bytas ut.

Vi ser fram emot en fantastisk turnering även i år, fylld av glädje, roliga bollar och härlig stämning :-)

/Tävlingsledare C-G :-)

anmälan kommer upp senare