Tillbaka till alla evenemang

Ljugarn Padel KM

• Björkvallen 13 Hålvägen Ljugarn, Gotlands län, 623 65 Sweden (se karta)

Hej alla glada padellirare 😀😀😀

Vi blir även i år en fantastiskt stor grupp som kämpar tillsammans i KM. 47 lag och således 94 spelare!!!

Nu är det lottat och klart och vi har en plan för spännande matcher och härliga dagar den 13-16 juli!

Se bifogade filer nedan för speldagar, tider och gruppindelningar. Här kan man även ladda ner pdf:en om man vill skriva ut och sätta upp på kylskåpet för att vara riktigt redo.

Sammanfattat:

Torsdag 13 juli - Klass DAM gruppspel och kvartsfinaler mellan 10:00 - ca 16:00

Fredag 14 juli - Klass 2 gruppspel och kvartsfinaler mellan 09:00 - ca 18:00

Lördag 15 juli - Klass 1 gruppspel och kvartsfinaler mellan 09:00 - ca 16:00

Söndag 16 juli - Semifinaler och Finaler för samtliga klasser mellan 10:00 - ca 16:30

Titta efter noga för era grupper och speltider och var i god tid 🙏 tider och grupper går inte att ändra på.

Kom även ihåg att informera och vidarebefordra till din partner då mailet bara går ut till den som anmält laget.

Vi ser alla fram emot härliga dagar på Björkvallen!

Mvh,

LIF

genom tävlingsledare C-G

PS. Gruppspelet går sen att följa på padelcup via denna länk.

Ursprungsinfo:

Ljugarn Padel KM spelas med valfri uppsättning partner med minimimålder 15 år.

I vår strävan att utvecklas och efter diverse input och önskemål under åren provar vi i år att lägga till en ny klass - DAM. Denna klass är för alla er padelälskande damer där ute på medelnivå till högre medelnivå. Så turneringen växer och vi ser fram emot drabbningar även i denna klass. I övriga klasser är det som vanligt valfria mixningar av lag och mer utefter vilken klass ni bäst passar in i. Kom ihåg att varje person bara kan anmäla sig till en klass.

Vi spelar TEAM AMERICANO – detta innebär att det är gruppspel, där alla lag möter alla lag i gruppen. Gruppspelet per lag sker under ca 1,5 timmes samlad tid under torsdag, fredag och/eller lördag. Man spelar bäst av 32 poäng och poängen som man får i varje match samlas till en slutpoäng efter gruppspelet. 4 servar per spelare i turordning, sidbyte efter 16 poäng. Efter gruppspelet blir det ett slutspel med semifinaler och finaler under söndagen. Information om detta kommer senare och finns på plats under dagarna.

För att alla ska kunna vara med finns det tre olika klasser som är baserade på MATCHis system för spelnivåer. Via knapparna nedan kommer ni direkt till anmälan där ni också hittar mer detaljerad information om respektive klass.

Vi kommer kanske att anpassa grupperna utefter anmälningsläget men utgå ifrån att detta är gruppen ni deltar i. Om ni varit med tidigare år så kanske ni har en känsla för vilken klass ni bör anmäla er till. :-) OBS: Man kan bara spela i ett lag i turneringen på grund av hög efterfrågan på deltagande. Man måste vara medlem för att delta.

Betalning: Görs via anmälan på MATCHi. 600 kronor per lag (ni får göra upp mellan er och er spelpartner runt betalningen).

Gruppindelning och spelschema: Mailas till deltagarna och läggs upp i Facebookgruppen genom länk till spelschemat några dagar innan turneringen börjar. Det går inte att ändra speltid eller schema under dagarna.

Bollar: Bollar tillhandahålls av sekretariatet inför match. Tävlingssekretariatet avgör när bollar behöver bytas ut.

Vi ser fram emot en fantastisk turnering även i år, fylld av glädje, roliga bollar och härlig stämning :-)

/Tävlingsledare C-G :-)

10 juli