Tillbaka till alla evenemang

Ljugarn Open JR

• Björkvallen 13 Hålvägen Ljugarn, Gotlands län, 623 65 Sweden (se karta)

Hej alla föräldrar till tennisintresserade barn!

Äntligen är det dags för årets höjdpunkt: Ljugarn Open Junior.

Årets turnering går av stapeln på Björkvallen, Ljugarn helgen vecka 28. 16/7 – 17/7.

Ett perfekt tillfälle att pröva de färdigheter man lärt sig tidigare under veckan i tennisskolan.

Turneringen har följande kategorier:

• Minitennisturnering - Flickor & Pojkar 5-10 år (gemensam klass): För alla som vill vara med, även de som kanske aldrig hållit i ett tennisracket innan de medverkade i Tennisskolan. Vi spelar korta matcher där alla möter alla. Ingen slutlig vinnare utses och alla får medalj.

• Flickor samt Pojkar upp till 12 år

• Flickor samt Pojkar upp till 15 år

• Junior Dubbel (alla åldrar upp till 15, pojkar och flickor i valfri konstellation)

OBS - åldersgränserna är riktlinjer, målet är att alla skall hitta en klass som passar ens egen nivå, snarare än ålder, för att på så sätt ge så många som möjligt chansen att vara med och ha roligt. Har  ni, som exempel, en 10-åring som spelat mycket och kanske tävlar hemma kan hen med fördel ställa upp i klassen upp till 15 år. Likaledes kan, som exempel, en 11 åring som aldrig spelat tidigare kanske ta plats i minitennis-turneringen. Är ni osäkra, hör av er till tävlingsledningen, men som ett generellt riktmärke så är Ljugarn Open Junior i första hand en familjevänlig turnering snarare än en elittävling. Vi vet att genom åren så har många barn testat att spela match för första gången i just denna tävling, det vill vi gärna bevara :-)

Som ett sista tillägg kan nämnas att duktiga tävlingsjuniorer (tjejer som killar 16 år och uppåt) med fördel snarare kan anmäla sig till ”Dam/Herrsingel B” i ”stora” Ljugarn Open.

Preliminära tider:

• Minitennis: lördag den 16:e juli morgon, spelas under ca 2 timmar, sen är turneringen avslutad. Alla får medalj!

• Flick- och pojkklasser: Inledande matcher/eventuellt poolspel lördag 16:e juli (från kl. 11.00 och framåt) med finalspel söndag 17:e juli från lunch och framåt.

• Juniordubbel söndag morgon/fm samt final söndag em.

Exakta speltider anges så snart vi vet antalet deltagare och lottning är gjord.

Anmälan och betalning

Betalning sker via Swish på plats på Björkvallen före första matchen spelas, och priset att ställa upp är:

• 75 kr för minitennisturneringen

• 100 kr för flick/pojksingel

• 100 kr/dubbelpar

Deadline för anmälan

Senaste tidpunkt för anmälan är onsdag den 14:e juli 2022 kl. 23:59. Vi kommer att publicera lottningar och spelschema senast torsdag 16 juli.

Vi behöver hjälp!

Alla föräldrar till barn som är med och spelar får vara beredda på att behöva hjälpa till på ett eller annat sätt nere vid banorna.

Uppdateringar

Håll koll på mailen och Ljugarns IF’s Facebook sida.

OBS, mail och Facebook är de enda kanaler som vi använder för att kommunicera viktig information, tex vid regn m.m.

Med vänliga hälsningar
Tävlingsledningen för Juniorturneringen