Årsmöte 21 april 2019

I söndags var det äntligen dags för årsmöte. 27 påsklediga och peppiga medlemmar hade samlats i solskenet utanför Wåffelmagasinet för att fika (tack Jakob, Jenny och Madde för kaffe och bullar) och för att ta del av det gångna året inom Ljugarns IF och vad som väntar framåt. Inom kort kommer mötesprotokoll att skickas ut till alla medlemmar.

En av punkter som diskuterades under mötet var styrelsens förslag om att bygga två padelbanor på Björkvallen. Ett utvecklingsprojekt som springer ur den enkätundersökning som gjordes bland medlemmarna i december 2018, vars resultat finns sammanfattat här på hemsidan i ett tidigare inlägg.

Årsmötet ställde sig positivt till padelprojektet och styrelsen fick mandat att fortsätta arbeta med det. Med tanke på processerna kring bygglov och bidragsansökningar m.m. kommer dock inga banor att färdigställas före sommaren. Styrelsen kommer att kalla till ett extra medlemsmöte någon gång under sommaren när kvarnarna fått mala en stund och processerna förhoppningsvis har kommit längre. Då kommer också skisser (placering av banorna) och annan kompletterande information att presenteras.

Tennistränare sökes

Läsning inför årsmötet