Om Ljugarns Idrottsförening

Ljugarns IF är en ideell idrottsförening grundad 1926 som sedan dess har varit en given plats för sport och umgänge i Ljugarn. Vid klubbens anläggning på Hålvägen - Björkvallen - finns idag fyra tennisbanor, två padelbanor, en gräsfotbollsplan, en basketplan, ett bollplank och gungor till barnen. Och så vår lilla klubbstuga som är navet i kurs- och tävlingsverksamheten under juli månad. Där går det även att hyra tennis/padelrack och bollar under sommarsäsongen. Övrig tid på året kan det hyras från Ljugarns Handel.

Som Gotlands äldsta badort är aktiviteten i föreningen störst under sommaren, där kulmen nås i samband med tennisveckan och Ljugarn Open i slutet av juli. Under senare år har en upprustning av anläggningen skett löpande. Tennisbanorna har renoverats och fått nytt underlag och målats och nya nät och bänkar inne på banorna har införskaffats. Fotbollsplanen har fått nya 7-mannamål och nytt gräs har planterats. Två padelbanor med publikplatser vid sidan av har byggts och basketplanen har flyttats och målats om. Ambitionen är att Björkvallen ska vara en självklar samlingspunkt i Ljugarn där det finns något för alla som vill röra på sig. Såväl under sommaren som under vår och höst.

Medlemskap

• Familj 600 kr/år

• Senior 300 kr/år

• Junior 150 kr/år (under 18)

• Juniorer spelar dessutom gratis på alla lediga banor.

• Stödmedlem 150 kr/år

• För vuxna medlemmar som ej är aktiva själva det året.

Medlemskap löses enklast i samband med registrering av spelkonto på vår bokningssida på MATCHi och betalning av medlemsavgift sker sedan via detta spelkonto.

Medlemsförmåner

• 50% rabatt på hyra av tennisbana.

• 100 kronors rabatt på hyra av padelbana.

• Juniorer: Fritt spel när det är ledigt

• Rabatterad anmälan till Ljugarn Open

• Tillgång till tennisskolan

• Nyheter och information via e-post

• Möjlighet att boka banor 7 dagar i förväg till skillnad från icke medlemmar som endast kan boka 2 dagar framåt

Dessutom!

Ljugarns IF drivs helt ideellt och är beroende av medlemmarnas stöd för att kunna driva verksamheten och underhålla klubbens anläggning.
Tack för ditt stöd! ☺

Föreningen lägger oftast upp medlemsinformation under Nyheter här på hemsidan och delar därefter till vår Facebookgrupp. Ibland skickar vi även ut extra viktig information via mejl. Om du är osäker på om vi har din mejladress kan du höra av dig till oss på ljugarnsif@gmail.com så dubbelkollar vi.